Obalamy 5 mitów treningowych, w które wierzy 80% początkujących (część 1)

obalamy 5 mitów treningowych, najczęściej powtarzanych przez początkujących
25 lutego 2021 JakTrenować.pl 0 Comments

Internet rządzi się swoimi prawami. Każdy może tam zamieszczać dowolne informacje na wybrany temat. Osoba, która chciała by podjąć się treningu czy przejść na dietę według wskazówek znalezionych na stronach internetowych ma utrudnione zadanie. Z łatwością znajdziemy przeróżne stwierdzenia na ten sam temat. Jak więc się w tym odnaleźć?

Zebraliśmy w jednym miejscu sporo najczęściej powtarzających się mitów i odpowiedzieliśmy na wszystkie. Przed wami pierwsza porcja wiedzy.

Mit 1. Głodówka pozwoli Ci szybko schudnąć

Jest to jeden z bardziej niebezpiecznych mitów dotyczących naszego zdrowia. Głodówka to prosty sposób na powolne wyniszczanie naszego organizmu. Stosując takie rozwiązanie poza utratą tłuszczu, z organizmu pozbywamy się również wody, wartości odżywczych, witamin. Nasze samopoczucie drastycznie się pogarsza, przez co możemy stać się rozdrażnieni, a nawet nieznośni dla swojego otoczenia. Często dochodzimy do momentu, gdzie jest nam tak bardzo źle, że uciekamy się do rozwiązania typu podjadanie słodyczy, żeby podnieść w organizmie poziom endorfin, poprawić stan ducha. Prowadzi to do tzw. efektu jojo. Przybieramy na masie, więc nie uzyskujemy żadnego efektu głodówki, równocześnie pogarszamy swój stan zdrowia. Mit absolutny!

Mit 2. Wystarczą ćwiczenia, żeby schudnąć. Wystarczy nam dieta, żeby dobrze wyglądać.

Te często powielane tezy brzmią bardzo racjonalnie, lecz niestety.. stosowanie się do każdej z nich oddzielnie nie da oczekiwanego efektu. Musimy koniecznie wdrożyć w swoje życie oba te stwierdzenia. Wtedy dopniemy swego i osiągniemy zamierzony cel. Będziemy silni fizycznie, będziemy dobrze wyglądać, a nasz organizm odwdzięczy się zdrowiem i witalnością.

Żeby chudnąć musimy zachować w naszej diecie tzw. ujemny bilans kaloryczny, czyli dostarczać odrobinę mniej kalorii do organizmu niż potrzebuje on zazwyczaj, co pozwoli mu podczas ćwiczeń korzystać z wewnętrznych rezerw. Ćwicząc będziemy spalali nagromadzony tłuszcz, który organizm będzie przerabiał na energię potrzebną do pracy. Żeby zbadać swoje zapotrzebowanie na kalorie najlepiej zgłosić się do sprawdzonego dietetyka, który za pomocą odpowiednich badań, testów, a także wywiadu ustali dla nas dedykowaną dietę ukierunkowaną na ujemny bilans kalorii.

Samo zdrowe odżywianie nie pozwoli nam na osiągnięcie pięknej sylwetki czy zgrabnego ciała.

Obalamy te mity! Jeśli chcecie osiągnąć cel, zrzucić trochę ciała, koniecznie musicie kontrolować ilość kalorii w swojej diecie równocześnie ćwicząc, zmuszając swój organizm do nieustannego spalania. Efekty będą widoczne, a uśmiech i zadowolenie pojawi się na Waszych twarzach.

Mit 3. Intensywny i długi trening cardio pozwoli nam spalić więcej tkanki tłuszczowej.

Jest to absolutny mit! Im dłuższy robimy trening cardio, czyli trening wytrzymałościowy, im dłużej męczymy nasz organizm np. trening dłuższy niż godzina, zaczynamy zamiast tłuszczu spalać masę mięśniową! A przecież nie o to nam chodzi. Chcemy spalać tłuszcz, więc jeśli wykonujemy  trening cardio to najlepiej żeby trwał on około godziny. Wtedy możemy spodziewać się najlepszych efektów, nie wyniszczając przy tym swojego organizmu.

Mit 4. Nie wolno jeść po godzinie 18:00.

Złośliwi twierdzą, że ten mit wymyślił ktoś kto kładzie się spać wczesnym wieczorem, czyli około godziny 20 lub 21. Prawda dotycząca spożywania posiłku przed snem jest taka, że powinniśmy go zjeść od 2 do 3 godzin przed pójściem spać, niezależnie od pory dnia czy nocy. Wielu z Was pewnie pracuje w systemie zmianowym, przez co wytworzyły by się w waszej diecie duże luki żywieniowe, więc w/w stwierdzenie jest absolutnym mitem. Sporo osób, którym zależy na zdrowym odżywianiu katowało się przez lata, stosując się do tego stwierdzenia w rezultacie chodzili przed snem, często przez 5 czy 6 godzin głodni, a do tego nie zauważali żadnej poprawy w związku ze spadkiem wagi, nawet przy dobranej diecie. 

Organizmu nie możemy głodzić! Musimy tylko pamiętać o ujemnym bilansie kalorycznym połączonym z ćwiczeniami.

Mit 5. Szybkie odchudzanie może być skuteczne i zdrowe.

Jak mantra powraca temat tempa w jakim możemy osiągnąć cel zrzucenia kilku kilogramów. Nie jest możliwym żeby poprzez stosowanie jakichś reklamowanych specyfików osiągać natychmiastowe efekty. Jest to zwykły chwyt reklamowy, na który w dalszym ciągu wiele spieszących się ciągle i niecierpliwych osób daje się nabierać.

Tak więc również musimy odnieść to do naszego zdrowego i przemyślanego odchudzania. Jest to proces, a każdy proces musi trwać. W naszym organizmie zachodzą rozmaite reakcje chemiczne, których efektem będzie spalanie kalorii. My możemy jedynie albo aż, pomóc naturze. Musimy być wytrwali, systematyczni i odpowiedzialni w utrzymywaniu diety oraz podejściu do treningów.

Budujcie swoją formę na lata, a nie najbliższe lato!

Leave a Reply:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *