Jak zacząć ćwiczyć? Co powinno być naszym pierwszym krokiem?

Jak zacząć ćwiczyć? Co powinno być naszym pierwszym krokiem?

Mam nadzieję, że każdy z Was ma już swój określony cel treningowy, a co najważniejsze ma swoją niepodważalną motywację. I co teraz? Co mam robić dalej? Jak zacząć ćwiczyć?

Z pewnością będzie potrzebny nam konkretny plan, plan treningowy, który powinien zakładać:

– jak często będziemy ćwiczyć, ile razy w tygodniu?

– z jaką częstotliwością będziemy trenowali?

– o jakiej porze będziemy wykonywać ćwiczenia?

Weźmy pod lupę działanie, które jest najbardziej powszechne lecz niestety obarczone bardzo wysokim procentem nieskuteczności. Mowa o szukaniu odpowiedzi w internecie. 

Po wpisaniu przeróżnych konfiguracji pytania jak zacząć ćwiczyć najczęściej natkniemy się na filmiki nagrane przez zawodowych trenerów, które mają bardzo chwytliwe tytuły między innymi;

PŁASKI BRZUCH W 7 DNI” albo „JĘDRNE POŚLADKI W 3 TYGODNIE”.

Niestety! To nie zadziała. Każdy z tych chwytliwych treningów nie ma żadnego określonego planu. Żaden z nich nie bierze pod uwagę twojego stanu zdrowia, dysfunkcji czy przeciwwskazań. Nikt nie pyta Cię czy jesteś w stanie wykonać poszczególne ćwiczenia. To spory błąd…

Każdy z tych treningów nagrany jest przez ludzi, którzy na efekty tak szumnie przedstawiane w tytule filmu, pracowali przez lata. Potrzebowali do tego diety, kompleksowych ćwiczeń oraz konsekwencji i wielu wielu godzin spędzonych na siłowni.

Nie jesteśmy w stanie dobrać ćwiczeń tylko i wyłącznie na jedną partię mięśni. Zestawy ćwiczeń na pośladki, mięśnie brzucha czy ramiona mogą być dla nas jednostkami treningowymi, które przeplatane są wzajemnie oraz z treningami ogólnorozwojowymi. W przeciwnym razie może dojść do demotywacji. Wykonując tylko ćwiczenia na pośladki, nie będziemy widzieli znaczących efektów i stracimy zapał do ćwiczeń uznając, że ćwiczenie nic nie daje.

Najważniejsze w treningu powinno być to żeby ćwiczenia były dla nas przyjemne, żebyśmy potrafili je dobrze wykonać, a ponadto powinny być;

różnorodne,

wszechstronne,

muszą oddziaływać na każdą partię ciała,

ponieważ nierealnym jest żeby wyrzeźbić sobie „kaloryfer” na brzuchu,
a dookoła miał duże obwody i zalegający tłuszcz. Musimy działać całościowo, angażować w treningu całe ciało ze szczególnym naciskiem na partie, na których nam najbardziej zależy. Tylko globalna praca nad wszystkimi partiami ciała da pożądany efekt. Nasze ciało to układ naczyń połączonych. Bez mocnych nóg nie będziemy w stanie wykonywać poprawnie ćwiczeń na pośladki albo na górne partie mięśni. Jeśli nasz brzuch jest słaby nie będziemy w stanie poprawnie wykonywać ćwiczeń siłowych. W holistycznym podejściu do treningu jest klucz.

Kiedy zaczynacie swoje pierwsze treningi, ćwiczenia wykonujcie przed lustrem. Kontrolujcie technikę wykonywania ćwiczenia, żeby wypracować prawidłowe automatyzmy ruchowe. W tym celu ćwiczcie wolno i dokładnie. Zapytajcie swojego trenera, jak powinny wyglądać prawidłowo wykonane ćwiczenia. Zaczynajcie od mniejszej ilości powtórzeń z naciskiem na technikę, wolniejszego tempa i róbcie dłuższe przerwy wypoczynkowe.

Z czasem nasz organizm zaadaptuje się do utrzymywanych obciążeń i tempa wykonywania ćwiczeń. Wtedy należy podnieść sobie poprzeczkę. Wykorzystać większe obciążenia, wykonywać inne ilości powtórzeń i skarać przerwy wypoczynkowe. W ten sposób mając solidne podstawy i dobrą technikę zaczniemy łapać formę!

Wyrabiajcie sobie nawyk trenowania! Wyrabiajcie sobie nawyk zdrowego stylu życia! Trenujcie z nami na naszym kanale jaktrenować.pl. Rozwijajcie się, zdobywajcie merytoryczną wiedzę, poznawajcie naszych trenerów i ćwiczcie razem z nimi podnosząc sobie poprzeczkę!

P.S. Podziwiajcie efekty swojej konsekwencji i ciężkiej pracy z jaktrenować.pl

Leave a Reply:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *