Najczęściej zadawane pytania trenerom personalnym (część 2)

Najczęściej zadawane pytania trenerom personalnym (część 2)

Po raz kolejny będziemy mogli odpowiedzieć na pytania, których boicie się zadać na forum publicznym. Są to tematy, które zaprzątają wasze głowy na początku drogi Waszego fit życia

Pytanie 1. Od czego zacząć swój pierwszy trening?

Pytanie zdaje się być zasadnicze i za razem zasadne. Bardzo dobrze, że zostaje zadane, ponieważ dzięki niemu możemy ustrzec się złych nawyków i od początku swoje drogi wybrać dobre wzorce.

Na kanale jaktrenować.pl jak mantrę powtarzamy na początku każdego treningu – najważniejsza jest rozgrzewka! To klucz do dobrego treningu, efektywnych ćwiczeń i braku urazów. Dobra rozgrzewka powinna być wszechstronna, zróżnicowana i pod koniec jej trwania dynamiczna. Te przymiotniki określają dobrą rozgrzewkę. Więcej na temat doboru rozgrzewki możecie znaleźć w pierwszej odsłonie cyklu z pytaniami do trenera personalnego.

Pytanie 2. Co pić podczas treningu?

Zaleca się podczas treningu pić wodę średnio mineralizowaną, bądź napoje izotoniczne. Szczególnie ważnie jest uzupełnianie w/w płynów, jeśli nasz trening jest intensywny i trwa godzinę lub dłużej, wtedy tracimy sporo wody, którą musimy koniecznie uzupełnić. Nie zawsze musimy polegać na wodzie i izotonikach ze sklepu. Możemy we własnym zakresie zrobić swój ulubiony domowy izotonie, który świetnie zaspokoi potrzeby naszego organizmu.

Takim sprawdzonym przepisem jest woda wymieszana z solą himalajską, sokiem z cytryny i miodem. Wszystko w takich proporcjach, żeby nam zwyczajnie smakowało. Z tych produktów powstanie super napój, który świetnie nawodni nasz organizm, a do tego będzie w stu procentach naturalny.

Pytanie. 3 Jak długo i intensywnie powinna rozgrzewać się osoba początkująca?

Jest to zagadnienie które zgłębiliśmy już wielokrotnie. Jednakże w drodze przypomnienia rozgrzewka osoby początkującej oraz zaawansowanej powinna trwać od 10 – 15 minut.

Rozgrzewka osoby początkującej powinna zawierać ćwiczenia o mniejszym stopniu skomplikowania. Powinna je wykonywać wolniej, mniej dynamicznie.

Pytanie 4. Czy to prawda, że po 30 minutach treningu najefektywniej spalamy tkankę tłuszczową?

Tkankę tłuszczową paradoksalnie będziemy spalać podczas ćwiczeń o niższej intensywności wykonywania, a nie jak by się mogło wydawać przy wysokiej. Po 10 czy 20 minutach treningu również w jakimś stopniu tkanka tłuszczowa jest spalana, niemniej zakłada się, że po pół godzinie nasza tkanka tłuszczowa będzie redukowała się najbardziej. Wpływ na tempo spalania ma również fakt czy do treningu przystępujemy po posiłku czy naczczo. W tym drugim przypadku do spalania dochodzi bezpośrednio. Po posiłku musimy najpierw spalić kalorie dostarczone w pożywieniu. Dodatkowo zamieszczam naszą najświętszą zasadę:

Ujemny bilans kaloryczny jest kluczem do udanej redukcji tkanki tłuszczowej!

Leave a Reply:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *