Obalamy 5 mitów treningowych, w które wierzy 80% początkujących (część 3)

Obalamy 5 mitów treningowych, w które wierzy 80% początkujących (część 3)

To już trzecia odsłona mitów treningowych! Jak widać zapotrzebowanie na rozwikłanie kolejnych tematów jest spore, więc bez zbędnego ociągania zabieramy się do pierwszego mitu w tej odsłonie.

Mit 1. Wystarczą dwa tygodnie, żeby stracić formę.

Jeśli sumiennie ćwiczycie przez cały rok, to w dwa tygodnie nie stracicie swojej formy. Nadesłany mit zapewne dotyczy wyjazdu na wakacje i odpuszczenie sobie wszystkich postanowień, a także spożywania posiłków ponad swoje codzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli nie podejdziemy do takich wakacji z głową, to faktycznie nasz organizm może trochę zwariować i się rozleniwić. Jednak, gdy nie będziemy się zbytnio objadać, a nasz stosunek ruchu do odpoczynku będzie odpowiedni wyważony to nie stracimy zupełnie naszej formy. Pod warunkiem, że robimy ją na lata, a nie tylko na jedno lato.

Mit 2. Trening biegowy daje najlepsze efekty odchudzające.

Niezależnie od tego jaki trening będziemy wykonywali, czy to będzie pływanie, bieganie, jazda na rowerze czy piłka nożna, najlepsze efekty w odchudzaniu daje nam odpowiednio dobrany ujemny bilans kaloryczny! Żaden trening nie da efektów, jeżeli nasze żywienie będzie w opłakanym stanie. Chcesz schudnąć? Zwróć uwagę na to co jesz.

Mit 3. Pełne przysiady są niszczące dla Twoich kolan.

Nie wszystkie więzadła, które znajdują się w naszych kolanach tj. krzyżowe przednie i tylne oraz poboczne są najsilniejsze w swoim działaniu, kiedy znajdują się w pozycji pełnego wyprostu kolana oraz jego pełnego zgięcia. Obrazując nasz przysiad: jeśli wykonujemy go w pełni, gdzie nasze pośladki dotykają naszych łydek, jest on wtedy najpełniejszy z możliwych. Nasze więzadła są wtedy w swoim najmocniejszym położeniu. Tak więc pełny przysiad nie jest szkodliwy dla naszych kolan, wręcz przeciwnie. Jeśli macie wątpliwości co do techniki swojego przysiadu – nie bójcie się, zapytajcie trenerów personalnych na swoich siłowniach czy wasza mobilność bioder i stawów skokowych pozwala na wykonanie pełnego przysiadu. Na pewno każdy z nich chętnie udzieli Wam rady na co należy zwracać uwagę, da wskazówki, aby ćwiczenie było efektywne i nieszkodliwe dla zdrowia. 

Mit 4. Kolana nie mogą wychodzić poza linię palców stóp przy przysiadach.

A teraz ciekawostka: podczas, gdy wchodzimy po schodach, każdy z nas wykonuje ruch, który ustawia nasze kolano w pozycji takiej jak w momencie, gdy jesteśmy w trakcie wykonywania przysiadów.

Wykonując krok w górę lub w dół, na kolejny stopień, nasze kolano jest naturalnie wysunięte poza linię palców stóp. Więc jeśli to stwierdzenie byłoby prawdą, to każdy z nas musiałby już dziś dzwonić do fizjoterapeuty i zapisywać się na wizytę ze względu na problemy stawów kolanowych.

Na szczęście tak nie jest, gdyż to zwyczajnie nasza fizjologia.

Podczas robienia przysiadów najważniejszym jest żebyśmy mieli prosto plecy i zachowali trzy punkty podparcia:

  • Pięta
  • Mały palec stopy
  • Duży palec stopy

wtedy zaczynamy ruch z biodra i staramy się, aby nasze kolana były lekko na zewnątrz, unikając sytuacji schodzenia się kolan do środka, gdyż może się to skończyć dla nas kontuzją.

Zachęcamy Was do kontaktu z nami, do pisania wiadomości ze swoimi pytaniami do trenera, a może dobrymi radami od znajomych, co do których macie wątpliwości.

Leave a Reply:

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *